Persikkakakkua ja inkiväärikermaa


Persikkakakku ei näytä niin kummoiselta, mutta maistuu taivaalliselta. 


Fritillaria

Persikan lisäksi kakkua maustaa kardemumma ja kermaan raastetaan tuoretta inkivääriä. Hieman uusia makuvivahteita, jotka täydentävät toisiaan suloisesti.

Ohje Lantliv 5/2014. Katso tästä.


Vuorotteluvapaalla olen nauttinut leipomisesta ja ystävien kylään kutsumisesta. Vähän niin kuin kotiäitiaikaan, mutta rennompaa isompien lasten kanssa.


Kukat aukeavat tässä ihanassa lämmössä vauhdilla. Tuntuu, että puutarha on erinäköinen joka päivä. 

Ihanaa, kun taas saa kerätä kukkasia puutarhasta maljakkoon. Herkän kauniit kirjopikarinliljat ovat kevään suosikkejani.

Lämpöisiä päiviä kaikille!


Kommentit

Maireanna sanoi…
Jo nimien innoittamana on kokeiltava. Mukavaa päivän jatkoa!
Tuire sanoi…
Maireanna-Kiitos, mukavaa iltaa sinne myös! Makuyhdistelmät ovat herkulliset ja kivasti vähän uudenlaiset. :) Kannattaa kokeilla!
Sari Riekkola sanoi…
Kiva kuuloinen makuyhdistelmä, pitäisi kokeilla!
Kauniita nuo kukkaset:)
Nautihan olostasi nyt oikein kunnolla, mukavaa vielä kun kesäkin on tulossa..
Kivaa viikkoa sinulle<3
Mun tekisi just net mieli niin kovasti raparperipiirakkaa, että pitää lähetellä terkkuja Suomeen, jos joku laittaisi pakkaseen vähän varsia heinäkuulle mua varten :-) Tosin taitaapa niitä saada vielä silloinkin oikein hyvin. Meillä tämä kaasu-uuni niin huono, ettei oikein leipomukset onnistu. Ihanan näköinen vaan sun kakku, namskis!! Täytyy joskus sitten Suomessa testata.
Elina sanoi…
No nam, pitääpäs kokeilla!

Place for Dreams
Tuire sanoi…
Sari-Kiitos! Nyt on todellinen kukkakuu! Minä nautin ja pojat odottavat myös pitkää kesää. :) Iloista viikkoa sinulle myös!

Hannis-Kiitos! Raparperipiirakka onkin tekolistalla seuraavaksi, mutta mulla ei ole oikein täydellistä reseptiä siihen. Tämäkin resepti saattaisi kyllä toimia? Harmi, että leipominen on nyt hankalaa kun sinullakin olisi aikaa. Suomessa sitten. :) Ja toisaalta siellä voi grillailla!

Elina-Kiitos! Kannattaa leipoa. :)
Superkuniita kukkia!
Mä olen iloinnut mun kukkasipulien vihdoin aukenemisesta ♥
Täytyykin kokeilla kakkua, kiitos!
Tuire sanoi…
La Petite Princesse-Eikö olekin kauniita liljoja ja kakku on hyvää. Kukat aukenevatkin nyt oikein rytinällä. :) Kukkaisia päiviä!
Ainosofia sanoi…
Herkullisia kuvia <3


Samaten sinun ihanat matkakuvasi - kiitos kun saimme niitä ihailla.

Olet sellainen pikku-pariisitar itsekkin - sovit niin hyvin tuonne <3
Tuire sanoi…
Ainosofia-Kiitos! Ai miten hauska kuulla, että sovin mielestäsi Pariisiin. Niin sovit sinäkin kauniiden huiviesi kanssa. :)