Minun magnoliani

Tämä on kerrassaan uskomatonta! Pieni magnoliani kukkii!
Pihammehan melkein valmistui viime kesänä lopulla. Ostin kaksi pienen pientä magnoliaa hintaan 3,90€ kpl. Loistomagnolia Susan kukkii yhdellä kukalla. Tähtimagnolia Stellatan päälle oli poljettu hangen alla. Sekin voi silti hyvin. 
Nuppu eilen

Olen pitkään haaveillut magnoliasta. Aina siitä asti kun näin ystäväni mökillä hänen isoäitinsä 1950-luvulla istuttaman pensasmagnolian Sipoon saaressa. Se oli suuren omenapuun kokoinen ja täynnä suuria puhtaanvalkoisia kukkia.
Ulkomaisista blogeista olen huokaillen ihaillut upeita magnolioita. En olisi uskonut, että saan oman magnolian kukan ja näin pian. Meille ei ole satanut pisaraakaan vettä koko keväänä. Nyt tulee lupaavasti, mutta toivotaan, että sataa hiljaa ja nätisti, etti magnolian kukka kärsi.
Kaikella ylpeydellä minun magnoliani.

Kommentit

Terhi sanoi…
Syystäkin ylpeä, aivan ihanat nuppuset <3 Ajatella millaiset ovatkaan sitten ajan kuluessa! Täällä satoi aamulla/aamupäivällä ihan kaatamalla, loppupäivä oli kaunis ja lämmin. Nyt saisi sateet taas pysyä poissa. Mukavaa alkavaa viikonloppua!
Mari - Somasti sanoi…
Magnolia on niin herkkä ja kaunis kukka! Ah! Tosiaankin syystäkin ylpeä! Niin nätti! :)
Tuire sanoi…
Terhi-Kiitos! Mä olen superiloinen kukasta! Pelkään, että sateet menee taas ohi niin kuin viime kesänäkin aina kävi. Tulin juuri blogistasi. :)
Tuire sanoi…
Mari-Kiitos! Mä olen niin ällistynyt tästä kukasta. Koko pensaskin on vain hiukan narsissia suurempi. :)
Anu sanoi…
Tuire aaah! Onnea ensikukasta! Minulla on myös unelma magnoliasta ja nyt ollaan saatu sille paikkakin valmiiksi mutta taimi vielä hankkimatta, kun en tiedä mitä lajiketta yrittäisin. Mistä sinä olet omasi hankkinut?
Marja sanoi…
Vau.. onpas kaunis! Mäkin haluan tuollaisia ihanuuksia meidän pihaan!!
Tuire sanoi…
Anu-Kiitos! :) Tämä taimi on niin piskuinen, etten uskonut sen kukkivan vielä vuosiin. Ostin sen aivan lähitaimistoltamme ja niitä näyttääkin olevan myynnissä monessa paikassa. Muhevaisella oli aika komea valikoima kun siellä eilen pyörähdin. Minun on myös saatava vielä yksi vähän isompi yksilö, niinku ihan pakko. :)Taidan ostaa vielä sen pensasmagnolia sieboldiin, joka siellä Sipoossa on niin hyvin pärjännyt. Ihana kuulla mihin sinä päädyt.
Onnea tulevalle magnoliallesi!
Tuire sanoi…
Kiitos Marja! Kannatetaan, magniliat ovat niin kauniita!