Iski tajuntaan

Että tuon järkyttävän lumimäärän alla on juuri se kohta minne halusin muotopuutarhani perustaa! Suurelta parvekkeelta on lapioitu lumipaljous alas.
Voi ei! Kesällä tässä kohtaa on portaat alas ja nyt siis mäki ylös. Lapset rakensivat tähän lumivuoreen liukumäen. Kestääköhän matalat ruusut tai jotkut perennat tuollaista lumenpainoa? Tuijat ja pylväshaavat eivät ainakaan kestä. :(
Runkoruusu Fairy ilahduttaa tarmokkaalla kasvullaan ja syksyisillä ruusunkukillaan. Hain sen kellarista ja nyt kuljettelen sitä harjoittelemaan ulkoilua vähän kerrallaan kaikella rakkaudella. :)

Ihanaa kun lumet sulaa ja aurinkopaistaa! Hankikannon häviäminen vain haittaa leikkejä. Tarvitsisin lumikengät, kun saan rämpiä pihan perukoille hankeen jumittunutta pikkuveljeä pelastamaan. 
Mutta ylihuonenna vietän lumetonta kevätpäivää! Helsingin messukeskuksessa on kevätmessut 7-10.4. Olen odottanut niitä pitkään ja mikä tuuri minulla kävi kun voitin sinne lipun Virpin Ihanuutta arkeen-blogista. Kiitos Virpi ja nähdään siellä! :)

Kommentit

Saila sanoi…
Hauskaa messupäivää! Minä en olekaan siellä vielä torstaina, niin että tänä vuonna ei tavata siellä ;-)
Vähän minä hämmästelin ruususi vihreyttä kunnes luin, että se onkin ollut sisällä :-D
Jestas että siellä onkin vielä paljon lunta! Mulla on sen verran sulanut, että joitakin kasveja jo pilkistää. Japaninvaahterani, siis pieni polvenkorkuinen muutaman talven kestänyt pensas, on katkaissut lähes kaikki oksansa lumen alla :-( Saa nähdä mitä siitä tulee, vai tuleeko mitään enää.
Tuire sanoi…
Saila-Kiitos! Ja harmi kun ei nähdä siellä, oltais voitu viettää vuosipäivää. :) Eikö olekin ihan kamalaa tämä lumipaljous. Ihan uskomatonta, että sinulla jo kasvit pilkistää. Nauti versoista ja menestystä japaninvaahteralle!
Hannis sanoi…
Minä päivänä olit muuten menossa? Mulla on kans liput, mutta en tiedä vielä milloin menisi.. Tää lumi on kyllä tosi masentavaa... Sulais nyt hiivatti pois!
Tuire sanoi…
Hannis-Minä messuilen torstaina iltapäivällä. Tehdäänkö tärskyt? :)
Marielisa sanoi…
Teillä on siellä etelässä paljon enemmän lunta mitä meillä täällä Lapissa, hih! ;))
Ihana kyllä tuo eka kuvasi <3

Mukavia messuja!
Teija sanoi…
Mä olin myös ensin ihan äimänä, että miten sun ruusu siellä jo noin vihertää?! :D

Mukavia messuja, taatusti ihana ja virkistävä tapahtuma!
selma sanoi…
Eipä aikaakaan kun tuo kamala lumi on poissa ja saat muotopuutarhasi:) Sitä odotellessa mukavia messuja!
Tuire sanoi…
Marielisa-Kiitos! Olen kuullut muiltakin samaa, että täällä etelässä on enemmän lunta. Lumitöissä on kuntoiltu koko talvi, mutta suurempi ponnistus on kyllä yrittää työntää rattaita. :)

Oikeastaan ensi kertaa muistan tälläisen talven, että teiden paikatkin ovat muuttuneet kun aurakuskit eivät ole pystyneet arvaamaan missä tie oikeasti kulkee.

Teija-Kiitos! Olen varmasti huomenna virkistynyt ja rättiväsynyt. :) Ruusun kukoistukselle löytyi selitys, milloinkohan se päättää kukkia?

selma-Kiitos! Toivotaan lumen nopeaa sulamista ja voimaa muotopuutarhan perustamiselle. Ja sitten ei enää tälläisiä lumimääriä, jottei ruusut mene littaan. :)
Syysunelma sanoi…
Minuakin hirvitti, kun eilen mies lapioi terassia paljaammaksi, että vieressä sitten lumikinokset alkaa lähentyä enemmän jo kahta metriä kuin metriä!:0 Onneksi on nyt pitänyt suojasäitä, jospa ne lumet tuosta vihdoin alkaisivat kunnolla sulaa. Ihanasti vihertää tuo ruususi jo, olet sitä selvästi suurella rakkaudella hoitanut:) Minä aion ensi kesänä matkia sinua ja laittaa samanlaisia ruusuja, toivottavasti nekin vihertäisivät sitten kauniisti:) Mukavaa messupäivää!
Tuire sanoi…
Syysunelma-Aivan uskomatonta tämä lumimäärä. Tiet ovat onneksi jo paljaana ja poika pääsi pyöräilemään! Runkoruusut ovat niin kauniita, mutta työläitä. Nautin kellarista kun siellä voi talvettaa kukkia. :) Vietetään ruusuinen kesä!