Pelargonini


Sain synttäriyllätyksenä myös ihanan puutarhalaatikon! 
Laitoin sen etuovelle ja siihen pienen pelargonikokoelmani.
Vanha laatikko on kuljettanut aikoinaan omenoita.

Ruusunnuppupelargoni ja Mårbacka
Tulppaanipelargonit 
Pelargonit ovat sinnitelleet huonolla hoidolla kesän. Lupasin hoitaa niitä paremmin jos ne vain selviävät talvesta pelargonihyllylläni. Tarkemmat lajikenimetkin ovat kateissa. Olisi hauskaa, jos joku lukija tunnistaa ja kertoisi tarkempia nimiä.  

Miten ihanan lämpimästä syyskuusta olemmekaan saaneet nauttia!
Pidetään peukkuja, että yöpakkaset pysyvät vielä pitkään loitolla.
Iloa viikkoonne!




Kommentit

Riitta sanoi…
Peukut pystyssä ! Toivotaan että pelargoni aarteesi viihtyy talven yli :) Iloisia suyyspäiviä sinulle ♥
Anonyymi sanoi…
Halusin vain sanoa, että blogisi on aina ollut piriste. Innostun heti, kun huomaan sun tehneen uuden postauksen :)

Tuire sanoi…
Riitta-Kiitos, peukutetaan pelargoneille. :) Aurinkoisia syyspäiviä!

Anonyymi-Kiitos, tosi kiva kuulla! Ja kiitos kun piristit mua! :)
Hannis sanoi…
Hei mä olen aina ajatellut ja sanonut pelargonia, onkos se kuitenkin sitten pelargoni. Hassua, täytyy oikein tarkistaa :-) Tai ei kai sillä mitään väliä! Mietin vaan, olenko aina sanonut väärin?!

Mulla ollut supervuosi omien Mårbackojeni kanssa. Sain ohjeet lannoitukseen keväällä ja sen mukaan toimittu. Ja onnistuttu! Ja minitaimesta kasvattamani ruusupelargoniakin kukkinut nyt pari kuukautta. Säännöllinen lannoitus, aijoittainen mullan rutikuivaksi jättäminen ja tuuleton aurinkoinen paikka ovat olleet ne minun "keinot". Tosin viime vuonna ei onnistunut siltikään. Kohta taitaa olla aika jo ottaa nuo sisälle? Vai onko?! :-)
Tuire sanoi…
Hannis-Tai pelakuu tai mikä vaan. :) Tosi kiva kuulla, että sulla kukki hyvin. No viime vuonna vain satoi, joten mikäpä silloin kukkisi. Mä olen ollut laiska puutarhuri tänä vuonna. :/ Otan omani sisään ekan hallayön jälkeen. Ja ensi vuonna olen parempi puutarhuri. :)
Jonna sanoi…
Hallaöiden kanssa täytyy olla tarkkana. Omat mårbackani menetin viime syksynä ensimmäisenä hallayönä. Kuusi vuotta kasvattamani kahdeksan mårbackaa olivat muisto vain. Uudet ostin tänä kesänä. Mårbackani talvehtivat autotallissa, jossa on n.10 astetta lämmintä.
Aurinkoista viikkoa sinulle! :)
Tuire sanoi…
Jonna-Oho, voi harmi. Kiitos varoituksesta, olenpa siis tarkkana! Mä olen kuvitellut, että pelargonit kestävät pikkupakkasen. Kiva kuulla, että olet saanut ne talvehtimaan hyvin. Iloista viikkoa!
Maireanna sanoi…
Voisit nostaa pelargoonit sisälle talveksi? Suloisia yksilöitä.
Tuire sanoi…
Maireanna-Kiitos! Minustakin ne ovat suloisia. Täytynee pian nostaa, ettei käy köpelösti. :)
Samoin mun viime vuotiset kuoli ekana hallayönä, otti päähän ihan täysillä...No Hanniksen kanssa noita samoja Apple Blossomeja olen kasvattanu ja ne on nyt upeat, täytyy nyt vahtia tarkkaan tätä yösäätä ja ottaa ajoissa sisään :)
Tuire sanoi…
Anna-Clarissa-Kiitos kertomasta! Olipa hyvä, että tuli blogattua niin osaan varoa. :) Apple Blossom on niin kaunis!